اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

جامعه > محیط زیست - در سومین جلسه کمیته عوامل محیطی موثر بر سلامت تصویب شد که سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به کاهش غلظت آلاینده‌ها باشد.
 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، سومین جلسه کمیته تخصصی عوامل محیطی مؤثر بر سلامت انسان در محل دبیرخانه شورای سیاستگزاری سلامت وزارت بهداشت با موضوع و اولویت برنامه جامع کاهش آلودگی هوا با حضور بیش از 23 نماینده از همه دستگاه های اجرایی و تخصصی کشور تشکیل شد.

در این کمیته تصویب شد که سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است از ابتدای سال 1393 با نظارت بر اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای ۸ شهر بزرگ کشور با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط سالانه حداقل 15 درصد از غلظت متوسط سالانه ذرات معلق PM10 و PM2.5 و حداقل 10 درصد از غلظت SO2 ، NO2 و ازن را نسبت به سال 1392 بکاهد.

بنابراین برنامه جامع کاهش آلودگی هوای هشت شهر بزرگ کشور باید به گونه ای باشد که پس از 4 سال غلظت متوسط سالانه ذرات معلق در هوای این شهرها حداکثر به 40 در صد و غلظت ازن، SO2 ،NO2 به 60 در صد سال 1392(سال پایه) برسد یا تا حد استاندارد ملی کاهش یابد.سایر آلاینده‌های هوا مانند سرب، بنزن و بنزو آلفا پایرن، طی سال های اجرای برنامه نباید از استاندارد ملی مصوب سال 1388 تجاوز کند.

وزارت بهداشت هم موظف است با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست گزارش سالانه این شاخص ها را به هیئت دولت ارائه کند.

21 دی 1392



نظرات شما عزیزان:

دکتر عظیمی
ساعت15:45---26 دی 1392
جای خوشحالی دارد. اما چرا سازمانهای دولتی ما این قدر ضعیف و کند هستند که برای انجام وظایف ذاتی شان باید مجددا جلسه تشکیل داد و مصوب کرد که باید وظیفه شان را انجام دهند؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.